{ guru pembina negara bangsa }

hm,bole la.

hr guru tahun lepas.
aku :kakma, nak tgk hadiah spesel bib dpt?
kakma : mana nk tgk
aku : (mengambil kepingan hadiah itu seraya menayangkan kepadanya )
kakma : oh? itu, mozek?oh.. kakma tgk kt atas meja pengetua pun ada yg ni, sebijik!
aku : hahaha.yeke.peminat misteri ni kasi.tgk2 dh ada atas meja.mesti dia minat bib ngn
tn haji je kan.hahaha

kakma : sgt seni.
aku : huhuhu



terima kasih sayang walau di mana jua kamu berada.nape xtulis nama?huhu

aku takdela mengharap pelajar kasi hadiah bila tiba hari guru.tp tahun pertama mengajar dulu bnyk gak dpt hadiah.biasa2 je,ala budak kampung.nak keluar ke bandar pun susah utk beli hadiah.i don't mind, really.the thought that matters kan?kalau yg bagi kad sgt la sweet.thn lepas ade sorang student bagi hadiah gelas setgh dozen, weh ni mcm hadiah kawen je.lagi sorg kasi mug jenama milo mungkin percuma mak dia beli milo 2kg..tp xpe, teacher sgt hargai usahamu itu.tq loves.*terharu*

kalau thn lepas aku recite a poem, this year i asked my students to contribute la kan.hari guru kami nk rehat, kamu buat la persembahan ke ape hiburkn hati kami neh...atas permintaan, aku terpaksa la jugak turun pdg latih budak2 ni wat persembahan.aku pilih pelajar2 yg terberpotensi sekali dlm ramai2 pelajar seramai 276 org itu.dari kelas 4sc dan 5sc shj.kira intan terpilih a lebeh kurang.mula2 ingat nk latih drama, tp, hmppkhh jgn hrpla.so aku suruh diorg nyanyi je la.lagu aku pilih dengan sgt teliti haha.so hr ni lepas gotong royong secara besaran yg mana aku tak tolong pon.eh wait, aku kemas bilik sakit tadi.memang best suruh bdk2 wat keje dan kita jadi mandur.muahaha.ok, melalut. so td aku dgn penuh semangat latih bebudak besar ni nyanyi.selama 4 jam, ni lah hasilnya.suara aku dh serak basah bersama ketiakku.tp setakat ni jela yg diorang mampu,so aku redha.utk menggempakkan lagi performance derang hari isnin nnt, aku pun selit la poem yg syahdu khas utk semua guru.mesti tangkap nanges punye nih.aku confident gilar.

latihan mula pukul 11am tamat pukul 3pm.

cubaan pertama: ok, teacher bagi gred 9F

cubaan kedua : ok tcr bagi 8E

cubaan ke 10: tcr bagi 9F semula.nk perform ke xnak nihhhh!!! (teriak gaya linda jasmine kt af)

cubaan ke 17: ok, tcr bagi gred 7D la..bila nk dpt A+ nih wei.

akhirnya,
aku: say, 'i can do it!!'
mereka: 'i can do it!!!!'
aku : can u do it?
mereka :yes we can do it!!!
aku: o yeah bebehhh!! show me whatcha got!

dh hampir pukul 3pm, marila kita buat utk kali terakhir.tcr pun dh hilang suara.




inilah sahaja hasil tgn aku pada kali ini.semoga aku tdk dimalukan pd hari isnin ini.
sekian laporan.

Comments

  1. pergh lagu mmg retro...teringat zaman muda2...all d best papa...

    ReplyDelete
  2. satu cahaya kesenanganMay 15, 2010 at 8:16 PM

    part lelaki lagi best didengar...

    ReplyDelete
  3. chaiyok! chaiyok! oghe pun kene buat performance isnin ni.. huk! huk!

    ReplyDelete
  4. gurl, haaa..mmg vintage kan
    nago, MEMANGGG.ku sdh ckp begitu pd mereka haha
    ucu, xnk jemput kalom wat shuffle?muahaha.u too, chaiyokkk!! kok kerek kokk

    ReplyDelete
  5. selamat hari guru, hot teacher! cayala students.... :) :)

    ReplyDelete
  6. adakah kamu dimalukan hari ini????

    ReplyDelete
  7. kakngoh..ooohhh...thank u lovey.smoochhh
    hi joven, ok will do.thanxx
    papi, oh thank Godd! our performance sure the centre of attraction ho yeah.yeah, would not expect smthg original frm our students u kno them potential huhu.ok, diorg i bagi B today.haha

    ReplyDelete

Post a Comment