{ haih. }

" teacher, nah buku bank saya," ucap izzati kepadaku sebentar tadi.

buku akaun bank CIMB diserahkan kepadaku selaku Guru Biasiswa Yayasan Pahang yang setia sejak 3 tahun lampau.aku terpaksa kerana orang lain pegang jawatan yang lebih berat takkan aku nk tolak.penerima biasiswa yang baru ada 7 orang yang telah mendapat surat tawaran isnin lepas.izzati, seorang pelajar pintar berusia 14 tahun tapi sudah berada di tingkatan 3, adalah salah seorang daripadanya.dia hantar buku bank lambat.

"hm, apasal awak baru hantar ni?" aku soalnya.
"ramai orang kt bank teacher"
"ooo ok"
"bukan saya sorang yang nk buat buku bank"
"oh", aku terkesima.budak ni memang kurang hajar.dia berlalu belum sempat aku mengamuk.

ah.kenapa kau perlu bersikap begitu wahai pelajar pintar.dalam hati rasa tak mahu masuk kelas dia lagi.ah, aku memang emo.kalau ikutkan hati...

i should really think about what ayah said to me the other day.just wait for the right time.

Comments