sunbathed

panas sungguh bumi kita sejak 2 menjak ini.melampau lampau kepanasannya.hr ni (tgh hr) blk dr sekolah, aku keluar melawat kawan yang sakit di hospital, kemudian pg beli brg, pusing2 kejap, ada lagi barang yg perlu aku beli tapi oleh krn tdk tahan sgt dengan terik mentari, aku balik ke rumah. aku dapati kulitku dh burnt dlm masa lbh kurang sejam terdedah kpd sinar UV.walaupun berada di dalam kereta yg telah di 'tinted', juga telah memakai penapis uv dgn SPF 50 sebelum keluar rumah.hampeh penapis UV itu. not that effective in malaysia i thot.hangat, pedih menyucuk-nyucuk kulitku.melihat garis perbezaan warna kulit di wajah kesan memakai tudung..terasa agak cemas, lantas aku melumurkan aloe vera ke wajah dan tgn.sejuk.nyaman.mungkin aku harus mula pakai purdah.



aku pasang aircond.ish, aku melanggar prinsip selamatkan bumi kita.tapi aku terpaksa.panas seperti berada dalam bilik sauna.

di luar matahari terus membakar bumi. sinarannya seolah-olah tidak ditapis langsung.aku terfikir, adakah kita sudah terlambat untuk menyelamatkan bumi kita?

alhamdulillah.di luar, hujan dh turun membasahi bumi...

Comments

  1. memang panas sangat skang ni..duk dalam rumah pun rasa bahang lagi..

    ReplyDelete
  2. bibah! got a picture for u to check out! go to my blog!

    ReplyDelete
  3. penguin ingin pulang ke negara asalnya di kutub. panas! panas! panas!

    ReplyDelete
  4. rase mcm nak pi keje pakai two piece hehehehehe

    ReplyDelete
  5. feed>mandi pagi2 air rs suam
    wardah>im thrilled!
    ucu>kuekkuek.gtu ko bunyi pingu kepanasan?
    gurl>uuuuhhh...those 2 pieces?kang teguling2 ur stdnts.lol

    ReplyDelete

Post a Comment